Köpvillkor & Info |
Version: 1.0 |
Välkommen till Östgötagran®! Vi erbjuder högkvalitativa julgranar med hemleverans. Läs igenom våra köpvillkor noggrant innan du genomför ett köp. Hänvisningar nedan till "Multidata", "oss" eller "vi" är hänvisningar till Multidata i Linköping, som driver Östgötagran webbplats. För frågor ber vi dig kontakta webbplatsens support som du når genom att skicka e-post till info@ostgotagran.se |
1. Allmän Information
1.1 Dessa köpvillkor gäller för alla köp som görs via vår webbplats, www.ostgotagran.se samt från någon av våra alternativa adresser (www.östgötagran.se, www.julgranar.net). Genom att handla hos oss accepterar du våra köpvillkor. |
1.2 Företaget har sitt säte i Mjölby. Företaget har ingen besöksadress utan all försäljning sker via internet eller via torgförsäljning. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett e-post till info@ostgotagran.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort. |
2. Produkter och Priser
2.1 Vi erbjuder granar av olika typer och storlekar. Utöver granar erbjuder vi även tall, ris, ved och andra julrelaterade produkter. Priserna som anges på webbplatsen inkluderar moms och andra tillämpliga avgifter, men exkluderar leveranskostnader som specificeras i kassan. Vi förbehåller oss rätten att justera priser och erbjudanden utan föregående meddelande. |
2.2 Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. |
3. Beställning
3.1 En beställning bekräftas först när du har mottagit en orderbekräftelse via e-post. Om en produkt är slutsåld eller om något oförutsett inträffar med din beställning, kommer vi att meddela dig om detta och eventuellt föreslå alternativ. |
3.2 Genom att handla hos av oss accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund. |
3.2 Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@ostgotagran.se. |
4. Betalningsalternativ
4.1 Betalning sker enkelt och tryggt med Stripe.net. Du behöver inte ha ett konto hos Stripe.net för att kunna betala. Slutför köpet direkt med bankkort, direktbetalning via bank eller med Klarna. Betalningen måste vara genomförd innan leverans. |
5. Leveransvillkor
5.1 Leverans sker till den adress som anges vid beställningen. Leveranstiden kan variera beroende på leveransort och tillgänglighet. Observera att under högsäsong kan leveranstiderna bli längre än normalt. Vi ansvarar inte för eventuella förseningar som beror på omständigheter utanför vår kontroll, såsom extremt väder eller andra oförutsedda händelser. |
5.2 Vi levererar varor med bil och släp. Om det vid leveranstillfället inte är möjligt för leverantören att stanna och lossa på ett lagligt sätt vid den angivna adressen, ansvarar du som köpare för att kontakta Östgötagran och tillhandahålla en alternativ leveransadress. Detta säkerställer att leveransen kan ske på ett säkert och lagligt sätt. |
5.3 Vid beställning får du ett preliminärt leveransdatum, och några dagar innan leveransen skickas en bekräftelse via SMS.
På själva leveransdagen kommer du att få ett SMS cirka 10 minuter innan leveransen anländer.
Observera att detta SMS inte går att svara på. Om du har invändningar mot leveransdatumet eller behöver göra några ändringar,
vänligen kontakta oss på info@ostgotagran.se. Det är viktigt att du som mottagare är tillgänglig och kan ta emot leveransen vid ankomst.
Våra leveranser sker normal vardagar mellan klockan 16.00 - 20.00, samt helger 10.00-18.00.
Föredrar du att hämta upp din beställning direkt, går det bra att hämta leveransen i Mjölby. Vänligen kontakta oss för att ordna en tid för upphämtning. |
6. Ångerrätt
6.1 Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan, enligt distansavtalslagen. Ångerrätten gäller endast om produkten är i oförändrat skick. Kostnaden för returfrakt bekostas av kunden. För att returnera en gran, vänligen kontakta vår kundtjänst för instruktioner. |
6.2 Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. |
6.3 På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. |
6.4 Ångerrätten gäller inte vid specialbeställd produkt, som har skräddarsytts efter dina önskemål. |
6.5 Ångerätten gäller inte en produkt som snabbt kan försämras, till exempel gran i inomhusmiljö utan vatten. |
7. Övriga villkor
7.1 Vi ansvarar inte för indirekta skador som kan uppstå på grund av användning av våra produkter. Vårt ansvar är begränsat till produktens värde. |
7.2 Vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med GDPR och vår integritetspolicy. Dina uppgifter används endast för att fullfölja din beställning och förbättra vår service. |
8. Force Majeure
8.1 Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som vi inte kan kontrollera, såsom naturkatastrofer, krig, strejk eller andra oväntade händelser. |
Kontaktuppgifter
Har du frågor om våra köpvillkor eller vill komma i kontakt med oss? |
E-post: info@ostgotagran.se Adress: Madarvägen 25, 595 54 Mjölby Tack för att du väljer Östgötagran! Vi ser fram emot att förgylla din jul med våra granar. |